»

Saturday, January 31, 2009

Palestin: Allah Maha Adil


Tatkala aku sedang mencoret artikel ini.. masihkah ramai lagi insan yang hidup di Palestin???? bengang, berang…. Argh… tak puas2 lagikah org Israel nak bunuh rakyat Palestin… sampai bila???

Aku tengok kat TV baru2 ni,ramai kanak2 kecil yg kehilangan saudara mereka….. apa yg mereka tau, mereka masih mentah, masih belum mengerti erti hidup….. tapi mereka cekal, tak secekal aku, azam mereka tinggi…. Sangat tinggi…. Ingin memusnahkan Negara haram Israel di muka bumi, dalam tangisan, tergambar wajah yg tidak pernah luntur dengan semangat JIHAD….

Allah Maha Adil….. di zaman mellinium sebegini, di mana semua kemajuan telah dicapai…. Tapi Allah masih sediakan tempat untuk manusia berjihad…. Palestin….. Negara yg penuh dengan insan2 yg ingin syahid, aku bangga dengan mereka…walaupon aku malu dengan diriku..aper yang aku mampu lakukan??? Hanya mampu melihat saudara2ku seorang demi seorang menemui ajal sebelumku..walaupon ada di antara mereka itu masih mudak…aku hanya mampu memboikot !!! itu sj yg aku mampu , itulah selemah2 perjuangan yg aku mmpu…

aku doakan mereka menemui syurga idaman mereka dengan tenang…Amin….

0 comments: