»

Friday, January 2, 2009

Cara-cara Kekalkan Kemudaan Wanita

Wanita - adakah anda ingin mengekalkan kemudaan anda?


Jikalau ya, cubalah cara -cara yang mudah ini:- 1. Relak minda anda. Senyumlah tidak kira masa. Hidup adalah pendek masanya. Hiduplah dengan bermakna. Lupakan masa lampau, dan bekerja dengan bersungguh-sungguh untuk masa depan yang cerah. 2. Tidur and bangun awal. Tidur yang nyenyak membantu membina tenaga. 3. Hobi. Seseorang yang mempunyai hobi adalah menghiburkan. 4. Kepada wanita yang sudah berpunya, adalah baiknya untuk anda beraktif dalam aktiviti seks dengan suami. Adalah digalakkan seseorang wanita tidak harus mengelak daripada mengadakan aktiviti seks dengan suami, kerana:-
(a) kelaziman seks menambah aras hormon seseorang wanita, serta dapat mencegah peluang peningkatan penyakit jantung; juga melembutkan sistem fungsi faraj.
(b) kebaikan atau keperluan seks dapat diperoleh melalui kemesraan pasangan hidup anda.
(c) keaktifan seks mencegah peningkatan usia.
(d) kepuasan seks wanita yang berkeluarga memberi kecerahan wajah. 5. Sentiasa mengawal keberatan anda. 6. Memastikan minda anda cergas dan aktif, padahal duduk dalam kelapangan mudah membina fikiran negatif. 7. Buatlah kerja yang baik/ menderma untuk melepaskan ketegangan. 8. Membuat keputusan sendiri. 9. Bersenam selalu, elakkan memakan makanan berlemak, dan makanlah buah-buahan. 10. Elak daripada mengambil sejenis aktiviti pemakanan. Cubalah cara pemakanan yang berbeza untuk keseimbangan badan anda.
Untuk penambahan, Yoga juga merupakan aktiviti yang berkesan dalam kekekalan kemudaan seseorang wanita.

0 comments: