»

Monday, December 8, 2008

pengalaman beraya kat negeri org

aku nak cerita sket pengalaman aku beraya kat perlis, hari raya korban, sajer nak merasa camner beraya kat perlis. sebb aku dah sem akhir, bila lagi nak merasa beraya kat negeri orang. lagi pon raya haji jer... kalau raya aidilfitri tak balik.. alamatnya kena bebel ngn mak aku.. hehehhehee

anyway.. tak banyak perubahan yang ketara sangat kat perlis ni, kalau nak compare ngan negeri selagor.... tapi kat cni cepat sket sembayang raya .... kat tempat aku 8.30-8.45 baru start, tapi kat cni pukul 8.15 dah nak start, nasib baik member aku kejut... kalau tak alamtnya , tak sembahyang raya lah aku, walaupon embahyang raya tu hukumnya sunat, tapi oleh kerana nak feel hari raya kat negeri org, kena arr g smbahyang raya...

dari apa yang aku amati..... memang tak banyak beza raya kat perlis ngan raya kat selangor... sama jer.... maybe kat malaysia... semua fahaman lebih kurang sama....
aku tak pernah lagi merasa beraya kat oversea... nak gak meraasa beraya kat negara org, hehhehee

anyway, slamat hari raya haji kepada semua muslimin & muslimat di atas bumi Allah ini,semoga segala amalan kita di rahmati Allah...

0 comments: