»

Sunday, October 19, 2008

men VS wowen....

hari ni kat aku nyer universiti ader buat program 7 pillars, program yang wajib dihadiri oleh semua pelajar untuk melayakkan mereka mendapat segulung ijazah. yang aku tau, kat universiti2 lain kat malaysia ni takdak pulak progrm macam tu. aku pon tak paham lah..... kenapa benda2 ni dibuat, kalau menyenangkan takperla jugak, ni banyak menyusahkan , terutama skali org yg mcm aku ni, final year student. Anyway biarkanlah "mereka"(org politik kat universiti yang membina dan memikirkan tentang benda2 karut ni) dengan dunia mereka. asalkan aku leh grad ngan "AMAN", tanpa gangguan dan ancaman.....

berbalik pada topik kat atas tadi, aku dapat tengok keletah dan karenah pelajar2 kat aku nyer universiti.... klakar pon ader gak,nak tergelak aku dibuatnya...hahahha..... pelik2....... kitorang diletakkan dalam 1 dewan kuliah,yang dihuni oleh 267 pelajar, pastu di pecahkan kepada 2 group, "men"dan "women". dan lepas tu bermulalah sesi hentam-menghentam.....

rupa-rupanya ader gak lagi perangai2 kebudak2an yang masih tertanam kat member2 aku... hujah2 diorang pon aku tengok ader yang kurang bernas.bukan aku nak "back up" student laki, tapi kalau dinilai secara profesional aku tengok student laki lebih teratur dan bernas hujah2 mereka, student2 pompuan hanya berhujah dengan penuh emosi. Aku pon ader gak terfikr kalau ader ahli panel yang melihat situasi tadi...... ish3... aku rasa mali gak, sebab ada gak cara penyampaian dan perwatakan yang kurang elok aku tengok yang ditonjolkan oleh mereka. memang tak salah kalau aku katakan, kalau kita nak tau hati budi member kita yang sebenar cuba buat dia marah, kalau dia ok jer dan dapat sattlekan masalah dengan baik, maknanya dia adalah kawan yang sejati....

tapi yang aku dapat tengok banyak rupanya member2 aku yang kurang elok perangainya da n perlu dijauhi. aku ni kalau berkawan tak mengira usia tempat dan latar belakang, aku kawan ngan semua org, but not serios.... pasal debat tu pulak.... dalam hujah diorang, diorang lebih banyak mengutuk jantina yang berlawanan tanpa beralas dan berfakta.... ish3..... teruk2...kalau dah kutuk mengutuk mulalah kluar bahasa yang korang sopan dan aku boleh katakan kurang ajar... tapi tak semua lar.... aku harap pada member2 aku yang baca blog ni boleh berfikir secara waras.....

debat2 yang macam tu aku anggap memang bagus, bukannya aper at least, diorang ader gak guna akal dan fikiran diorang. Kalau tak... asyik mengadap buku jer..... muka pon dah naik petak macam muka buku.... hahahhaa
jangan marah erk rakan2......

akhir skali, aku nak budak2 kat aku nyer universiti ni jadilah insan yang tidak ketinggalan zaman,so mereka kenalah peka dengan segala macam informasi tentang apa jua fakta dan maklumat.......

0 comments: