»

Sunday, October 19, 2008

blogers.....

aper yang best sangt ttg buat blog ni?
haha.... itu kadang2 soalan yang kluar dari mulut sesetengah org yang aku anggap diorang ni jenis org yang tak minat untuk berkarya ataupon jenis org yang tak nak tau pon pasal perkembangan semasa. bukannya aku nak "kondem" diorang, kalau semua org buat blog saper pulak yang nak baca? tol tak? hahaha....

kalau semua kat dunia ni org kaya, saper lak nak jadi org miskin ? betul tak?
erm..... kat dunia ni allah dah ciptakan semuanya berpasang2an dan saling melengkapi. so bagi diorang yang tak minat nak membuat blog ni aku sarankan bacalah blog2 yang boleh menajamkan minda. ini kerana kat negara malaysia yang dikatakan "bebas,aman dan makmur" ni masih lagi ramai masysrakat terutama skali golongan mahasiswa yang kononnya dah terlalu pandai, sampaikan benda2 yang basic tentang isu2 semasa pon diorang tak tau.... ish3... kalau org bukan lepasan universiti tu org lain tak kisah sangat sebab diorang memng kurang berpelajaran, ni tidak, dahla keluar dari universiti hebat2, isu semasa pon tak tau....

aku harap semua masiswa kat malaysia ni kena peka tentang isu2 semasa, jangan terlampau selesa dengan keadaan malaysia yang tengah "aman", manerlah tau kalau2 suatu masa nanti malaysia tak aman??? korang nak buat aper?? adakah korang dah buat persediaan yang mencukupi??..... aku pon mengaku yang aku ni pon tak prepare dengan perfect, atlist kita kena ade gak persediaan yang mencukupi....

dengan adanya banyak bloggers kat malaysia ni, banyak pandangan2 diorang yang bernas, kalau nak diikutkan, sekiranya kita kumpul idea2 dan pandangan diorang pastu jadikan surat khabar, aku rasa paper2 yang "hot" kat pasaran skarang ni (bharian, utusan,nstp) pon leh kalah, bukannya aper..... kalau nak dikaji meraka ni memang ada idea dan pandangan yang bernas, cuma tak semua org mahu mendengarnya, kalau nak dengar pon hanyalah golongan bloger gak...

sekian.... renung2kanlah aku nyer coretan ni, kalau korang ader aper2 pandangan..... korang leh bagi komen

0 comments: